Osto-ja toimitusehdot
 1. YLEISTÄ
Sleep Store Oy Ab (Bed Invest) on Huonekalujen vähittäiskauppa erikoistunut myyjäosapuoli. Asiakkaana voit päättää, haluatko suorittaa ostoksesi myymälässämme tai tilata verkkokaupastamme. Verkkokaupassa tehdyt tilaukset voidaan toimittaa jakelutoimipaikkaan tai Sepänkylään myymälään. Tehdäksesi ostoksia verkkokaupassamme sinun on hyväksyttävä nämä ostoehdot. Tilaus on sitova ostoehtojen hyväksymisen jälkeen. Lisäksi vahvistat, että ilmoittamasi tiedot ovat oikeat. Asiakkaana vastaat virheellisesti ilmoitetuista tiedoista. Sleep Store Oy Ab (Bed Invest) pidättää oikeuden milloin tahansa muuttaa näitä ehtoja, ja sen vuoksi suosittelemme, että luet ehtomme aina ennen ostosten tekemistä. Ehdot ovat voimassa vain silloin, kun ostaja on yli 18-vuotias Suomessa asuva yksityishenkilö. Suomen lainsäädännön mukaan alle 18-vuotiaat eivät saa tehdä luotto-ostoja. Alle 18-vuotiaalla asiakkaalla on oltava huoltajan suostumus tilauksen tekemiseen. Sleep Store Oy Ab (Bed Invest) ei ole vastuussa ennakoimattomista tapahtumista, joiden seurauksena voi olla tuotteiden loppuminen, inventaarioero, toimitusviive, hinnanmuutos tai tekninen virhe. Emme myöskään vastaa mahdollisista virheistä kuvissa, teksteissä tai hintamerkinnöissä.

 

2. MAKSAMINEN

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
 
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

 

3. TILAUSVAHVISTUS, TOIMITUSVAHVISTUS/KUITTI
Verkkokaupassa tehdystä tilauksesta lähetetään automaattisesti tilausvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Jos tilausvahvistus ei saavu perille tai sinulla on muita kysymyksiä tilaukseesi liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Huom. Tilausvahvistus tarkoittaa vain, että alamme käsitellä tilausta. Lähetämme sinulle toimitusvahvistuksen heti, kun tuotteen saatavuus on vahvistettu ja tuote voidaan toimittaa. Samassa yhteydessä kun tilauksesi toimitetaan varastoltamme, ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen lähetetään toimitusvahvistus, josta näet, mitä tuotteita sinulle ollaan lähettämässä. Mikäli joku tuote on loppu varastosta, saat siitä tiedon toimitusvahvistuksessa, ja puuttuvan tuotteen summa palautetaan automaattisesti. Säilytäthän sähköpostiisi lähetetyn toimitusvahvistuksen, joka toimii kuittina mahdollisen palautuksen yhteydessä.  

4. TILAUS, TOIMITUSMAKSU JA TOIMITUKSET
Toimitamme verkkokauppatilauksia vain Suomeen. Toimitus tapahtuu Verkkokaupan kassalla valitun toimitusvaihtoehdon mukaisesti. Tarjoamme tällä hetkellä toimitukset Postin toimipisteeseen, pakettiautomaattiin, kotiinkuljetuksena tai myymälään. Tarjoamamme toimitusvaihtoehdot riippuvat tilattujen tuotteiden määrästä. Pidätämme oikeuden kieltäytyä tilauksen käsittelemisestä, mikäli meillä on aihetta epäillä petosta. Kaikki petosyritykset ilmoitetaan poliisille.  

4.1 Toimitusmaksu
Verkkokaupan kassalla tulevat näkyviin eri toimitusvaihtoehdot sen mukaan, mihin postinumeroon tilaus on määrä lähettää. Toimituskulut ja toimitusaika ilmoitetaan kassalla käytettävissä olevissa toimitusvaihtoehdoissa. Toimitus myymälään on aina maksuton Upphämtning av paket hos ombud sker i enlighet med vald speditörs villkor, normalt uppger man försändelse ID samt uppvisar legitimation för att hämta ut ett paket. Ombud visar bådas giltiga legitimation.  Saamassasi toimitusvahvistuksessa on seurantalinkki, jonka avulla voit seurata lähetyksen etenemistä kuljetusyrityksen sivuilla tai Paketit-sovelluksessa, jossa voit seurata meidän ja satojen muiden verkkokauppojen lähetyksiä samassa sovelluksessa. Jos paketti toimitetaan Postin toimipisteeseen/pakettiautomaattiin, paketin saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä oston yhteydessä ilmoittamaasi matkapuhelinnumeroon. Lähetyksen seuranta ei ole mahdollista myymälänoudon yhteydessä.Paketin noutaminen tapahtuu Postin ehtojen mukaisesti. Kun noudat paketin, esitä lähetysilmoituksessa ilmoitettu numerokoodi ja voimassa oleva henkilötodistus.Jos pakettisi on vaurioitunut toimituksen yhteydessä, älä ota sitä vastaan, vaan ilmoita siitä kyseiseen noutopisteeseen ennen paketin vastaanottamista. Sleep Store Oy Ab (Bed Invest) ei vastaa paketeista, jotka on asiakkaan hyväksynnällä jätetty kotitoimituksen yhteydessä oven ulkopuolelle tai postilaatikkoon. Tästä esimerkkinä ovat lähetykset, joissa asiakas on erityisesti toivonut, että paketti jätetään oven ulkopuolelle tai postilaatikkoon (suuret paketit voidaan jättää myös oven ulkopuolelle). Jos paketti katoaa tai se varastetaan, asiakas on itse siitä vastuussa.  

4.2 Nouto myymälästä
Jos toimituspaikaksi valitaan myymälä, tilauksen toimitus on ilmainen. Tilaukset toimitetaan normaalisti neljän (4) – kuuden (6) työpäivän sisällä. Saat viestin sähköpostiisi, kun tilauksesi on noudettavissa myymälästämme. Paketin noutavan henkilön tulee esittää voimassa oleva henkilöllisyystodistus. Jos lähetät toisen henkilön noutamaan paketin puolestasi, täytyy henkilön esittää oma henkilöllisyystodistuksensa että tilausnumero.  

4.3 Toimituksen myöhästyminen ja osatoimitus
Teemme parhaamme toimittaaksemme tilauksesi mahdollisimman pian. Emme kuitenkaan vastaa toimituksen viivästymisistä alennus- ja ruuhkasesonkien aikana tai mikäli ne johtuvat meistä riippumattomista seikoista. Sleep Store Oy Ab (Bed Invest) ei toimita tilauksia osissa. Jos emme jostain syystä pysty toimittamaan kaikkia tilauksesi tuotteita, ilmoitamme sinulle siitä välittömästi. Jos olemme jo saaneet maksun tällaisesta tilauksesta, hyvitämme tuotteesta maksamasi hinnan takaisin sinulle alkuperäisen maksutapasi kautta.  

4.4 Noutamaton paketti
Pakettiasi säilytetään 7 päivän ajan myymälässä siitä päivästä alkaen, jolloin paketin saapumisilmoitus lähetetään. Posti puolestaan säilyttää paketteja eripituisia aikoja eri toimipisteissään / pakettiautomaateissaan, mutta voit tarkistaa ajankohtaisen säilytysajan Postilta saamastasi noutoilmoituksesta. Normaalisti tämä säilytysaika on 7 päivää. Jos et nouda pakettia määräajan kuluessa, se lähetetään takaisin varastollemme. Sleep Store Oy Ab (Bed Invest) pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta noutamattomasta paketista 17,50 euron maksu palautus- ja käsittelykustannuksina.  

4.5 Hinnat
Tuotteesta kulloinkin veloitettava hinta on sen tilaushetkellä verkkosivustolla voimassa oleva hinta. Kaikki hinnat verkkosivuillamme on ilmoitettu euroina (EURO). Hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron, joka tällä hetkellä on 24 %. Mahdolliset toimitusmaksut lisätään tuotteen hintaan toimitusehtojemme mukaisesti.  4.6 Ikäraja
Myymme tuotteita ainoastaan 18 vuotta täyttäneille yksityishenkilöille, Suomen lainsäädännön mukaan alle 18-vuotiaat eivät saa tehdä luotto-ostoja.  5. PERUUTTAMIS-, PALAUTUS- JA VAIHTO-OIKEUS
Asiakkaana sinulla Kuluttajansuojalain perusteella 14 päivän peruuttamissoikeus etäkaupan yhteydessä. Peruuttamisaika alkaa paketin nouto- tai vastaanottopäivämäärästä. Sleep Store Oy Ab (Bed Invest) asiakkailla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus (”Avokauppa”). Tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia, ja niissä on oltava jäljellä kaikki laput, sinetöinnit ja sinettitarrat. Tämä koskee myös alennustuotteita. Koska tarjoamme 14 päivän avokaupan, sinun ei tarvitse täyttää peruuttamislomaketta, jos haluat palauttaa tuotteen. Peruuttamis- ja vaihto-oikeus ei koske seuraavia: (1) (1) tuotteet, joiden sinetöinti on rikottu tai sinettitarra poistettu  5.1 Palautus myymälään
Voit palauttaa verkkokaupastamme ostetut tuotteet myymäläämme. Ota tuotteen lisäksi mukaan kuitti/lasku, jonka sait sähköpostiisi Klarnalta tehdessäsi ostoksen johonkin myymälöistämme. Paketin mukana oleva lähetysluettelo ei kelpaa kuitiksi. Palauttaessasi tuotteen myymälään et joudu maksamaan mitään kuluja ja voit myös vaihtaa tuotteen toiseen tuotteeseen.  5.2 Palautus verkkokaupan varastolle
Kun haluat palauttaa yhden tai useita tuotteita palautus on maksuton. Paketti sisältää lähetysluettelon, palautusosoitetarran ja palautuslomakkeen, joita on käytettävä tuotteen palautuksessa. Merkitse palautuslomakkeeseen palautuksen syy ja palautettavat tuotteet. Liitä palautuslomake mukaan palautuspakettiin. Palautuksissa sinulla asiakkaana on taloudellinen vastuu lähetyksen saapumisesta perille Sleep Store Oy Ab (Bed Invest) Paketti jätetään lähimpään postitoimipaikkaan. Säilytä postitoimipaikan kuitti palautuksesta siihen asti, kunnes olemme vastaanottaneet ja rekisteröineet palautuksesi.  

6. REKLAMAATIO
Lain mukaan sinulla on kuluttajana oikeus reklamaatioon. Jos olet ostanut tuotteen Sleep Store Oy Ab (Bed Invest) myymälästä tai verkkokaupasta ja havainnut sen olevan virheellinen tai viallinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, sinua kehotetaan asiakkaana tekemään välittömästi reklamaatio tuotteesta. Kohtuullinen aika reklamaation tekoon on kaksi viikkoa virheen havaitsemisesta. Voit tehdä reklamaation tuotteesta myymälään tai lähettää tuotteen takaisin varastoomme: (1) Reklamointi edellyttää tuotteen tarkastelua, joten helpoiten ja nopeiten se hoituu myymälässä. Jos teet reklamaation myymälässä, ota mukaan reklamoitava puhdas tuote ja ostotosite (kuitti tai muu tosite ostoajasta ja –paikasta) koskien reklamoitavaa tuotetta. Jos olet ostanut tuotteen verkossa, Klarnan kuitti/lasku toimii kuittina. Ensisijaisesti pyrimme korjaamaan tuotteen. Jos tuotetta ei voida korjata kohtuullisen ajan sisällä tai siinä olevaa virhettä ei pystytä korjaamaan, voidaan se vaihtaa vastaavaan tuotteeseen tai tuote korvataan voimassa olevan kuluttajansuojalain mukaisesti. (2) VMikäli sinulla ei ole mahdollisuutta asioida myymälässä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kerro viestissäsi, mistä tuotteesta on kyse, milloin ja mistä se on ostettu. Liitä mukaan kuva viasta ja kuitista. Jos reklamaatio hyväksytään, tuote on aina palautettava varastoomme. Hyväksytyn reklamaation yhteydessä ei peritä kuljetuskustannuksia. Kun reklamoitu tuote on palautettu ja tarkastettu, sinulle maksetaan asiakkaana korvaus voimassa olevan kuluttajansuojalain mukaisesti. Jos tuote osoittautuu virheettömäksi, Sleep Store Oy Ab (Bed Invest) pidättää itsellään oikeuden hylätä reklamaatio voimassa olevan kuluttajasuojalain mukaisesti. Sleep Store Oy Ab (Bed Invest) noudattaa kuluttajansuojalain ja kuluttaja-asiamiehen suosituksia reklamaatioiden käsittelyssä. Kuluttajana voit myös tehdä valituksesi EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisu järjestelmän kautta.  

7. VASTUUNRAJOITUS
Sleep Store Oy Ab (Bed Invest) ei ole vastuussa ennakoimattomista tapahtumista, joiden seurauksena voi olla tuotteiden loppuminen, inventaarioero, toimitusviive, hinnanmuutos tai tekninen virhe. Emme myöskään vastaa mahdollisista virheistä kuvissa, teksteissä tai hintamerkinnöissä. Jos tuotteessa on toimitushetkellä virheellinen hintamerkintä, ostohetkellä ilmoitettu hinta (katso toimitusvahvistus/kuitti) on voimassa ostosi osalta.  

8. YLIVOIMAINEN ESTE
Emme vastaa viivästyksestä tai vahingosta, joka johtuu siitä, että tilauksen tai sen osan toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy meistä riippumattomasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä syystä tai muusta ulkopuolisesta esteestä, jota emme ole voineet kohtuudella ottaa huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia emme myöskään kohtuudella olisi voineet välttää tai estää. Jos ylivoimainen este estää tilauksen toimittamisen yli kahden (2) kuukauden ajaksi, on molemmilla osapuolilla oikeus irtisanoa sopimus ilman korvausvelvollisuutta.